فانتزی و دنیای رمان

کتاب و کتاب خوانی و سرگرمی

فانتزی و دنیای رمان

کتاب و کتاب خوانی و سرگرمی

الویس پریسلی

الویس آرون پریسلی (Elvis aaron presley) متولد 8 ژانویه 1935   می سی سی پی آمریکا. 

  بیشتر به سلطان (King) معروف  بود

 سی و یک سال از مرگ الویس پریسلی گذشته اما بزودی آلبوم جدیدی از وی منتشر می شود این آلبوم به کمک فناوری  ودانش صدابرداری نوین مهیا می شود


خوانندگان بزرگ کانتری چون مارتینا مک براید،لی آن ریمز،کری آندروود،امی گرانت،گوردون استاکر تصمیم گرفته اند نسخه جدیدی از ترانه های کریسمس الویس  اجرا نمایند

جالب است بدانید  پریسیلا پریسلی همسر 63 ساله الویس پریسلی در جریان ضبط و اجرای موسیقی است ضبط این آلبوم توسط  موسسه الویس پریسلی و شرکت سونی  بی ام جی  خواهد بود.

مجموعه ترانه های دو صدایی الویس بسیارند اجرای چنین ترانه هایی در باره کریسمس به بیست ترانه می رسد در زمان زنده بودن الویس، ترانه ها یی با مضمون کریسمس  در ایالات آمریکا  بیشتر از 25 میلیون نسخه فروش رفته است

 وب سایت چراغ های رابطه به مناسبت انتشار آلبوم جدید الویس پریسلی مطالبی در اینترنت گردآوری نموده است که به کاربران  این امکان رامی دهد که شناخت بهتری از الویس بدست آورند عکس های مختلف از الویس با اندازه وحجم کم انتخاب شده اند تصاویر و مطالب از منابع  گوناگون تهیه شده است  امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

الویس آرون پریسلی (Elvis aaron presley) متولد 8 ژانویه 1935 در شهر تولپو می سی سی پی آمریکا.   بیشتر به سلطان (King) معروف 

بود.

بچه که بود عاشق کتاب خصوصاً کتاب های خنده دار بود او بسیار با شخصیت های داخل کتاب ها همذات پنداری می کرد و حتی مدل موی مشهورش را هم از روی یکی از همین کتاب ها تقلید کرده بود
وقتی 13 ساله بود (در سال های بیکاری و ورشکستگی آمریکا) خانواده اش بسیار فقیر شدند و مجبور شدند به ممفیس تنسی مهاجرت کنند.  الویس به خاطر تأمین خانواده اش مجبور بود کار کند.

 شغل اولش به عنوان پادو در یک شرکت تولید ابزار آلات بود پس از آن همراه پدرش مدتی راننده کامیون شد. ولی پس از چند وقت به عنوان کنترلچی سینما مشغول به فعالیت شد اولین آهنگش را در سال 1953 با 5 دلار ضبط کرد.

در سال 1954 الویس که اندک اندک خود را به عنوان یک خواننده مطرح می کرد سعی کرد اولین آهنگ خود را ضبط کند به همین منظور به استودیوی کوچکی رفت و با پول بسیار کمی آهنگش را ضبط کرد.
در یکی از روزهایی که با دوستانش مشغول ضبط بودند در وقت استراحت کارکنان و بین ضبط دو آهنگ الویس نسخه قدیمی یک آهنگ مشهور به نام «thats allright Mama» را که متعلق به یک خواننده هفتاد ساله بود و خودش آن را بازسازیی کرده بود را برای تفریح نواخت نسخه بازسازی شده توسط الویس برخلاف آهنگ اصلی سرشار از ریتم و بسیار هیجان انگیز بود.
در حالی که آهنگ سرزنده او تمامی اعضای گروه را به هیجان واداشته بود ناگهان رئیس استودیو با خوشحالی به الویس گفت همین آهنگ را برای ضبط اجرا کند.
رئیس استودیو پس از ضبط آهنگ و آماده شدن آن برای پخش با رئیس یک شعبه رادیویی محلی تماس گرفت و آهنگ را در اختیار او گذاشت. آهنگ الویس چنان مورد توجه شنوندگان و خود مسئولین شبکه قرار گرفت که در همان روز اول بیش از 30 بار به درخواست شنوندگان از رادیو پخش شد.

فقط چند ماه لازم بود تا او یک ستاره بزرگ شود و این افتخار در 19 سالگی به او رسید. او وقتی وارد بیست سالگی شد یک مرد ثروتمند، یک ستاره راک اند روی و یک آدم مشهور بود در حالی که یک کودکی آرام را پشت سر گذاشته بود ناگهان به دنیای پر زرق و برق یک ستاره پرتاب شد.
الویس در سال 1967 با « پریسیلا آن بولیو» ازدواج کرد ولی 5 سال بعد کارشان به طلاق کشید ثمره این ازدواج دختری به نام لیزا مری است همسر الویس یک بازیگر سینما بود.

 


الویس مشهور شد.  سه سال مداوم به عنوان محبوب ترین خواننده انتخاب شد ولی همین موقع بود که به خدمت نظام وظیفه فراخوانده شد و در وضعیت هنری آن زمان 2 سال دوری از صحنه می توانست پایان همه چیز و یک فاجعه تمام عیار باشد اما آلن پارکر (مدیر برنامه هایش) حتی اجازه نداد برای یک روز کسی در سراسر آریکا الویس را فراموش کند و با وجود آنکه در این 2 سال نه در هیچ فیلمی بازی کرد و نه به ضبط موسیقی پرداخت همه به مدد پارکر و تدبیرهای تبلیغاتی اش او را به خاطر داشتند.

 الویس پس از آمدن از سربازی به شدت جذب سینما شد و فیلم های متعددی بازی کرد به طوری که به کلی داشت موسیقی را فراموش می کرد او در این مدت انواع و اقسام نقش ها را بر عهده داشت مثل گاوچران، سرباز، باربر، راننده ولی پس از مدتی سینما او را پس زد و دوباره به موسیقی بازگشت.
پس از 3 سال دوری الویس یک بازگشت خیره کننده به موسیقی داشت و معلوم شد او همه چیز را از دست نداده آهنگ «ذهن های بدگمان» در سال 1969 پرفروش ترین آهنگ سال شد و برنامه کاری او بسیار فشرده شد و کنسرت ها و تورهای مختلفی در سراسر جهان منتظر هنرنمایی او بودند.
فشار کار الویس آن قدر زیاد بود که او مجبور بود مدام انرژی اش را تقویت کند به خاطر همین به داروها و مسکن های قوی روی آورد و دست آخر همین موضوع برایش دردسر ساز شد.
او در تمام دوران زندگی اش از بدخوابی و بی خوابی مزمن رنج می برد.

در شبانگاه روز شانزدهم آگوست سال 1977 الویس به خاطر یکی از همان بی خوابی های مشهورش در ساعت 9 شب از خواب بلند شد چند قرص آرام بخش خورد و به حمام رفت و این همان جایی بود که 5 ساعت بعد او را مرده در وان پیدا کردند. در حالیکه فقط 42 سال از عمرش می گذشت.
 گواهی فوت او پس از مرگ به ناگاه مفقود شد و برگه گواهی فوتی که هم اکنون در دسترس است تاریخ مرگ او را 2 ماه دیرتر نشان می دهد.

به خاطر جلوگیری از اتفاقات ناگوار و به علت جلوگیری از هجوم دوستدارانش مراسم تدفین خیلی سریع انجام شد.
جسد داخل تابوت نکات بسیار مهمی در خود داشت الویس دستانی کشیده و استخوانی داشت در حالی که دستان جسد داخل تابوت نرم و گشتالو بودند حتی ابروها و بینی جسد کاملاً با الویس فرق داشت.
چند روز قبل از فوتش الویس به همراه چند تن از دوستانش از محلی که مرده در آنجا دفن می کردند دیدن کرده بود بسیاری معتقدند او سرگرم تحقیق پیرامون چیز خاصی بود و بعضی هم می گویند الویس دنبال جسدی شبیه خودش می گشت.

 او کتاب هایی درباره داروسازی، درباره مرگ و کتاب های مذهبی داشت که جوایز متعددی گرفته بودند و بسیار بسیار آنها را دوست داشت پس از مرگش این کتاب ها ناپدید شد و هیچ وقت هم با توجه به درخواست مکرر تجدید چاپ نشدند.
دلیل محکم دیگر این بود که الویس عاشق معانی رمزی با اعداد بود تاریخ فوت او 16/8/1977 است با جمع 1977+16+8 عدد 2001 به دست می آید که این نام فیلم مورد علاقه الویس است در این فیلم قهرمان داستان طرح مرگ ساختگی خود را در حمام می دهد و جالب اینکه جسد الویس هم در حمام پیدا شد.

18 ترانه او در لیست 100 آهنگ برتر جهان قرار دارد و 1 میلیارد از آلبوم های موسیقی او به فروش رفته که این رقم او را در صدر پرفروش ترین خواننده جهان قرار داده است.




All shook up


Suspicious Minds









نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد